Uczniowie mieli za zadanie przygotować referaty na temat utleniania w codziennym życiu. Ania napisała o utlenianiu żelaza, a Piotr o spalaniu węgla.czy Piotr napisał pracę na temat? Odpowiedź uzasadnij.jakie przykłady mogła podać Ania, a jakie Piotr?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:04:36+01:00
I Ania i Piotr mieli rację, bo spalanie węgla, to jego utlenianie. (łączy się z tlenem i powstaje tlenek węgla)
Utlenianie żelaza = rdza = korozja blachy np samochodowej
spalanie węgla = CO2 = palenie w piecu np.
14 4 14
2010-03-06T18:06:21+01:00
Piotr napisał pracę na temat ponieważ spalanie jest to utlenianie, podczas którego wydziela się ciepło i któremu towarzyszą efekty świetlne.

przykład utleniania:
miedz+tlen=tlenek miedzi(II)

Przykład spalania:
węgiel+tlen=dwutlenek węgla+woda
12 4 12