Odpowiedzi

2010-03-06T18:05:34+01:00
Woreczek foliowy,w którym robimy otworki za pomocą igły.Wlewamy wodę ,naciskamy w jednym miejscu i możemy zaobserwować,ze strumienie wody wyciekają równomiernie ,tzn,że ciśnienie rozchodzi się wszędzie jednakowo.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:18:14+01:00
DOŚWIADCZENIE 1 :
Napełnij strzykawkę (bez igły) wodą, weź piłeczkę z otworami. Przybliż końcówkę do piłki i przesuń tłoczek.
Woda wytryskuje ze wszystkich otworów z jednakową prędkością.
Zewnętrzna siła działająca na ciecz, czyli siła, z jaką naciskamy tłoczek, przenosi się w całej objętości cieczy. Podobny skutek obserwujemy w gazach. Przenoszenie sił we wszystkich kierunkach odbywa się dzięki nieustannym i bardzo częstym zderzeniom cząsteczek gazu.

DOŚWIADCZENIE 2 :
Napełnij strzykawkę (bez igły) gazem z palącej się drewnianej szczepki lub dymem ze zgaszonej świeczki. Przybliż końcówkę do piłki (jak w doświadczeniu 1). Naciśnij tłok w dół.
Gaz lub dym wydobywa się równomiernie ze wszystkich stron otworów.
Nacisk tłoczka jest przekazywany przez cząsteczki gazu równomiernie we wszystkie strony, podobnie jak przez cząsteczki wody w doświadczeniu 1.

DOŚWIADCZENIE 3 :
Napełnij plastikową butelkę wodą i zrób w niej dziurki igłą.


2010-03-06T18:30:01+01:00

Napełnij strzykawkę (bez igły) gazem z palącej się drewnianej szczepki lub dymem ze zgaszonej świeczki. Przybliż końcówkę do piłki (jak w doświadczeniu 1). Naciśnij tłok w dół.
Gaz lub dym wydobywa się równomiernie ze wszystkich stron otworów.
Nacisk tłoczka jest przekazywany przez cząsteczki gazu równomiernie we wszystkie strony, podobnie jak przez cząsteczki wody w doświadczeniu 1.
1 5 1