Na początku roku szkolnego w klasie II b liczba dziewcząt była o 4 razy większa niż liczba chłopców. Po pierwszym semestrze do klasy przybyły 3 dziewczynki, a 2 chłopców odeszło. W wyniku tych zmian w klasie II b jest teraz 2 razy więcej dziewcząt niż chłopców. Ile uczniów liczy teraz ta klasa??

Układy równań pomocy plis!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-06T18:29:36+01:00
X chłopcy
x+4 dziewczynki

x+4+3=2(x-2)
x+7=2x-4
x-2x=-4-7
-x=-11/ :(-1)
x=11
Na początku było 11 chłopców
11+4=15
A dziewczynek na początku było 15.

11+15=26 <- tyle jest uczniów
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:44:14+01:00
Tam gdzie jest 4 razy większa, powinno być o 4 większa (przynajmniej tak mam u siebie w podręczniku :))

W załączniku :)
3 2 3