Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:21:56+01:00
Dane
a=10cm
b=4cm
α=30°
β=45°
OBL P

P=1/2(a+b)*h
sumuje odcinki dlugiej podstawy
h*ctgα+b+h*ctgβ=a
h(ctgα+ctgβ)=a-b
h=(a-b)/(ctgα+ctgβ)
P=1/2(a²-b²)/(ctgα+ctgβ)=1/2(100-16)/(√3/3+1)
P=42/(√3/3+1)=126(3+√3)=126(3-√3)/6=21*(3-√3)
P=21*(3-√3)

pozdrawiam

Hans
2010-03-06T18:22:51+01:00
P=a+b/2*h
P=4+10/2*3
P=14/2*3
P=7*3
P=21

musisz sobie wyobrazic ten trapez i narysowac i obliczyc wysokosc tego trapezu mi wyszla 3