W podanych zdaniach wskaż zdania nadrzędne i podrzędne.

1.Sytuacja była taka,że nie można było niczego przewidzieć.

2. Jeśli nie chcesz mojej zguby , krokodyla daj mi luby.

3.Kiedy wrócił do domu , było już ciemno.

4.Sam nie wiesz, dokąd idziesz.

5. Co się stało, to się nie odstanie

6.Mateuszowi zdawało się ,że nauczyciel nie widzi ciągi pod ławką.

7.Zrozumiała, że ratunek nie nadejdzie.

8.Usiadłem w fotelu, aby trochę odpocząć.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T18:58:31+01:00
1.Nad. - Sytuacja była taka, że nie można było niczego przewidzieć.
2.Pod. - Jeśli nie chcesz mojej zguby , krokodyla daj mi luby.
3.Pod. - Kiedy wrócił do domu , było już ciemno.
4.Nad. - Sam nie wiesz, dokąd idziesz
5.Nad. - Co się stało, to się nie odstanie
6.Nad. - Mateuszowi zdawało się ,że nauczyciel nie widzi ciągi pod ławką.
7.Nad. - Zrozumiała, że ratunek nie nadejdzie
8.Nad. - Usiadłem w fotelu, aby trochę odpocząć

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T19:53:55+01:00
1.Sytuacja była taka,że nie można było niczego przewidzieć.
nadrzędne, podrzędne

2. Jeśli nie chcesz mojej zguby , krokodyla daj mi luby.
podrzędne, nadrzędne

3.Kiedy wrócił do domu , było już ciemno.
podrzędne, nadrzędne

4.Sam nie wiesz, dokąd idziesz.
nadrzędne, podrzędne,

5. Co się stało, to się nie odstanie
nadrzędne, podrzędne

6.Mateuszowi zdawało się ,że nauczyciel nie widzi ciągi pod ławką.
nadrzędne, podrzędne

7.Zrozumiała, że ratunek nie nadejdzie.
nadrzędne,podrzędne,

8.Usiadłem w fotelu, aby trochę odpocząć.
nadrzędne, podrzędne