Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T18:15:02+02:00
Polska odzyskała Pomorze Gdańskie podczas Drugiego pokoju toruńskiego - 19 października 1466r. za panowania K. Jagiellończyka...

Było ważne ponieważ dawało;

1. Odzyskanie dostępu do morza.
2. Transport Wisłą towarów do portów.
3. Handel polskimi towarami i ich wywóz przez Bałtyk.
4. Import towarów .
5. Odzyskanie żyznych Żuław i ich rozwój osadniczo-rolniczy.
6. Osłabienie na arenie międzynarodowej Państwa Zakonu Krzyżackiego.
7. Wzrost znaczenia i prestiżu Królestwa Polskiego.
8. Wzrost rozwoju gospodarczego Polski.
9. Wzrost zamożności i wpływów finansowych z handlu morskiego i podatków z bogatych miast portowych.
10. Wzrost zaplecza militarnego i demograficznego Polski.
11. Ustabilizowanie sytuacji w regionie ( koniec wojny i pewne granice)
12. Wzrost poczucia przynależności do Polski mieszkańców Pomorza( przynajmniej mieszczaństwa i szlachty, które sponsorowały wyprawy wojenne polskiego króla).
6 4 6
2009-10-21T18:16:26+02:00
Odzyskała na mocy traktatu wersalskiego , było to ważne poniewaz na tych terenach powstała nowa polska.
1 5 1