Brudnica Mniszka to groźny szkodnik lasów sosnowych. aby zabezpieczyć przed nią 5 ha. lasów należy zakupić 1 butelkę środka owadobójczego.Ile opakowań tego środka potrzeba na oprysk lasu w kształcie prostokąta o wymiarach 3500m i 700m ???

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:16:28+01:00
P. lasu :
3500mx700m=2450000m2
2450000m2=245ha
245:5=49
odp potrzeba 49butelek
  • ojka
  • Początkujący
2010-03-06T18:19:30+01:00
Najpierw trzeba obliczyć powierzchnie tego lasu.
a wiec : 3500m razy 700m =2450000m
teraz trzeba zamienic metry na hektary . czyli 245000m=245ha

teraz zostaje obliczyc liczbe potrzebnych butelek :
245/5=49

odp.Potrzeba 49 butelek.

:)
2010-03-06T18:22:09+01:00
X- liczba butli

Obliczam pole powierzchni działki
3500*700=2450000 (m²)

Przeliczam powierzchnie działki z m² na ha
1ha=10000m²
zatem,
1m²=0,0001 ha

2450000m²= 2450000 * 0,0001 ha=245 ha

1----5ha
x----245ha

x*5 ha=245 ha
x=245/5
x=49