Zakład cukierniczy produkuje cukierki czekoladowe w kształcie kuli wypełnione płynnym kremem.Średnica cukierka ma 2,5 cm , zaś grubość ścianki czekoladowej jest równa 0,25 cm. Oblicz ile litrów kremu potrzeba do wyprodukowania 100 kg cukierków , jeśli w 1kg jest 30 cukierków . Zapisz obliczenia, wynik podaj z dokładnoscią do 1 litra

3

Odpowiedzi

2010-03-06T18:23:56+01:00
Liczymy promień kulki kremu.
( 2,5cm - 2 * 0,25cm ) / 2 = 1cm
Objętość kremu w kulce.
4/3 * π * 1cm³ = 4,1866666666.... cm³ = 4,186666666.... ml
Ilość kulek.
100 * 30 = 3000
Żużycie kremu.
3000 * 4,18666...ml = ok. 13l ( około 12,56l )

LICZĘ NA NAJLEPSZY ^|^
1 5 1
2010-03-06T18:25:59+01:00
Ilosc cukierkow 100*30=3000
v=4/3πr²
( 2,5cm - 2 * 0,25cm ) / 2 = 1cm
4/3 * π * 1cm³ = 4,18(6)cm³ = 4,18(6)ml
3000 * 4,18(6)ml = ok. 13l
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:36:55+01:00
Zakład cukierniczy produkuje cukierki czekoladowe w kształcie kuli wypełnione płynnym kremem.Średnica cukierka ma 2,5 cm , zaś grubość ścianki czekoladowej jest równa 0,25 cm. Oblicz ile litrów kremu potrzeba do wyprodukowania 100 kg cukierków , jeśli w 1kg jest 30 cukierków . Zapisz obliczenia, wynik podaj z dokładnoscią do 1 litra

d=2,5 cm
r zewn.=1,25 cm
r wewn.=1,25 cm-0,25 cm=1 cm

V 1 cukierka =4/3 π*1³=4/3 π
V=100*30*4/3 π=100*10*4 π=4 000π cm³=4π litra≈12,56 l

czyli potrzeba 13 l