Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:38:47+01:00
1.Kolejność zasiadania przy stole:
„(…) naprzód dzieci małe,
Z dozorcą, potem Sędzia szedł z Podkomorzyną,
Obok Pan Podkomorzy otoczon rodziną;
Panny tuż za starszymi, a młodzież na boku;
Panny szły przed młodzieżą o jakieś pół kroku
(tak każe przyzwoitość); nikt tam nie rozprawiał
O porządku, nikt mężczyzn i dam nie ustawiał,
A każdy mimowolnie porządku pilnował.”
2. Staropolska gościnność
3. Darzono szacunkiem starsze osoby i kobiety
4. Szlacheckie stroje
5. Mężczyźni pomagali kobietą
6. Polowania na niedźwiedzia (nie jestem pewien czy to dotyczy domu sędziego)
7 2 7
2010-03-06T18:44:50+01:00
`Obyczaj zasiadania do stołu, pierwsze miejsce zajmował sędzia,drugie kwestarz,a następne goście.
`Obrzęd grzybobrania, sędzia na początku, a potem inni uczestnicy w odmiennych strojach
`kolejność podczas przechadzki :dzieci małe,sędzia, Podkomorzyna,Podkomorzy,starcy,panny,a młodzież na boku.
`Obrzęd tańca polskiego, Poloneza. Podkomorzy z Zosią, oficerowie z damami, wiara z wieśniakami.
`Obyczaj grzeczności szlacheckiej, zależna od wieku,stanu, okoliczności.
` Dobre maniery przy stole,stosowne zachowanie, gościnność gospodarza.

te zwyczaje pisaliśmy z nauczycielką na lekcji,więc są jak najbardziej poprawne ;))
5 3 5