Pan Jan zarabiał dotychczas o 150 zł więcej niż pan Wacław. Teraz pan Jan zarabia o 5% mniej niż przedtem, a pan Wacław o 10% więcej niż przedtem i obaj zarabiają tyle samo. Ile poprzednio zarabiał pan Jan, a ile pan Wacław ?

z góry dzięki ; ).
jeżeli z załącznikiem prosze o wyraźne pisanie, bo nie moge sie po poniektórych rozczytać x PP.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:47:19+01:00
J=w+150
(1-0,05)j=(1+0,1)w

0,95j=1,1w
0,95w+0,95*150=1,1w
0,15w=142,5
w=950
j=1100
3 2 3
2010-03-06T18:51:55+01:00
X-ilość wynagrodzenia pana Jana przed podwyżką
y-ilość wynagrodzenia pana Wacława przed podwyżką

{x-150=y
{0,95x=1,1y

0,95x=1,1x-165
0,15x=165
{x=1100
{y=950
5 3 5