Mucha leciała z miejscowości A do miejscowości B z szybkością 36 km/h.Po drodze odpoczeła 15 min. , po czym poleciała z tą samą prędkością dalej. Odległość id A i B wynosi 9 km.
a)Ile czasu zajął jej przelot ?
b)jaka była średnia szybkość przelotu muchy ?
Z góry Dzięki...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:59:25+01:00
A. odleglosc AB to 9km
predkosc to 36km/h

t=s/v czas=droga/predkosc

t=9/36=0,25h=15min

doliczamy odpoczynek muchy i wychodzi, ze cala droga zajela jej 30 min (0,5h)

b.

vsr=s/t

czyli

vsr=9/0,5=18km/h

srednia predkosc (wliczamy odpooczynek) to 18km/h

2 5 2
2010-03-06T19:02:11+01:00
S - droga = 9 km
v - prędkość = 36 km/h
t1 - czas odpoczynku = 15 min = 0,25 h
s = vt
t - czas przelotu gdyby nie odpoczywala = s/v = 9/36 = 0,25 h
t2 - łączny czas przelotu = t + t1 = 0,25 + 0,25 = 0,5 h
vs - średnia predkość = s/t2 = 9/0,5 = 18 km/h
odp
a - przelot trwal 0,5 h = 30 min
b - średnia predkość przelotu = 18 km/h
4 5 4