1osoba + dobrze = Najlepsza odp

Jaka jest pojemność w litrach naczynia w kształcie graniastosłupa którego wysokość ma 20cm a podstawą jest
a) prostokąt bokach długości 12cm i 0,8dm
b) trójkąt o podstawie 2,5dm i wysokości 1,6dm
c) równoległobok o podstawie1,5dm i wysokości 8cm
d) kwadrat o boku 4,5 cm
e) romb o przekątnych 60mm i 85mm

3

Odpowiedzi

  • spij
  • Początkujący
2010-03-06T19:03:52+01:00
1 dm³= litr
a) 1,2 dm * 0,8 dm * 2dm=1,92 dm³
b) 2*2,5*1,6*0,5=4 l
c)2*1,5*0,8=2,4 l
d)0,45 *0,45*2=0,405 l
e)2*0,6*0,8*0,5=0,48 l
2010-03-06T19:11:57+01:00
A) pojemność (v)= wysokość * podstawa= 2dm * (1,2dm *0.8dm)=
=1,92dm3=1,92 litrów
b) pojemność (v)= wysokość * podstawa= 2dm * ((2,5dm*1,6dm)/2)=
=4dm3=4 litrów
c) pojemność (v)= wysokość * podstawa= 2dm * (1,5dm*0,8dm)=
=2,4dm3=2,4 litrów
d) pojemność (v)= wysokość * podstawa= 2dm * (0,45dm*0,45dm)=
=0,405dm3=0,405 litrów
e) pojemność (v)= wysokość * podstawa= 2dm * ((0,6dm*0,85dm)/2)=
=0,51dm3=0,51 litrów
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T19:12:13+01:00
A)prostokąt bokach długości 12cm i 0,8dm
12cm=1,2dm
20cm=2dm
Pp=a*b
Pp=1,2dm*0,8dm=0,96dm²
V=Pp*H
V=0,96dm²*2dm=1,92dm³=1,92l
b)trójkąt o podstawie 2,5dm i wysokości 1,6dm
Pp=a*h/2
Pp=2,5dm*1,6dm/2=4dm/2=2dm²
V=2dm²*2dm=4dm³=4l
c) równoległobok o podstawie1,5dm i wysokości 8cm
8cm=0,8dm
Pp=a*h
Pp=1,5dm*0,8dm=1,2dm²
V=1,2dm²*2dm=2,4dm³=2,4l
d) kwadrat o boku 4,5 cm
4,5cm=0,45dm
Pp=a²
Pp=0,45dm²=0,2025dm²
V=0,2025dm²*2dm=0,405dm³=0,405l
e) romb o przekątnych 60mm i 85mm
60mm=6cm=0,6dm
85mm=8,5cm=0,85dm
Pp=e*f/2
Pp=0,6dm*0,85dm/2=0,255dm²
V=0,255dm²*2dm=0,51dm³=0,51l
1 5 1