1.rozwiąż rownianie:

y+x=11
y×10+x+511=y×100+x×10+7
(spięte klamrą)
wiem ze y ma wyjść 6, a x ma być 5


2. sznurek o dlugosci 2,8 m przecieto na 3 czesci, których dlugosci
sa w stosunku 2:5:7. oblicz dlugosc kazdej czesci. sprawdz, czy wystarczy do obwiązania podelka w ksztalcie prostopadloscianu o wymiarach 25,18,30 cm, jesli mamy je przewiazac jednokrotnie wzdluz scian o najdluzszych wymiarach.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T19:18:23+01:00
Z.1
{y+x=11
{y×10+x+511=y×100+x×10+7

{x=11-y
{10y+11-y+511-100y-10*(11-y)-7=0

i rozwiązujesz to 2 narazie
9y+522-100y-110+10y-7=0
-81y+405=0
81y=415
y=5

Podstawiasz do pierwszego równania i masz:
5+x=11
x=6

z.2
2,8 m = 280 cm
I część 280 cm * 2/14 = 40 cm
II część 280 cm * 5/14 = 100 cm
III część 280 cm * 7/14 = 140 cm

wzdłuż najdłuższych boków. Więc:
2*(30+25)cm = 2*55cm = 110 cm
Do obwiązania wystarczy jedynie sznurek o długości 140 cm
2010-03-06T19:28:01+01:00
Zad 1.
y+x=11 |-x
10y+x+511=100y+10x+7

y=11-x
10(11-x)+x+511= 100(11-x)+10x+7

110 -10x+x+511=1100-100x+10x+7
-9x+100x-10x=1107-110-511
81x=486 | :81
y=6

y+x=11
6+x=11 |-6
x=5