- Dziadku, ile masz lat?
-Jestem o 10 lat starszy od cioci Asi
a o 20 lat młodszy od stryjenki Michasi
-A ciocia Asia ile ma lat?
-Jest 2 razy starsza od Jurka.
-A ile lat ma stryjenka Michasia?
- Jest 3 razy starsza od Jurka.
-A Jurek ile ma lat?
- To już oblicz sobie sama.
Ile lat ma Jurek? Ile lat ma dziadek?

Proszę was pomóżcie (ma wyjść że Jurek ma 30 lat a dziadek 70)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T19:04:32+01:00
D - wiek dzadka
a - wiek cioci Asi
s - wiek stryjenki Michasi
j - wiek Jurka

d=a+10
d=s-20
a=2j
s=3j


d=2j+10
d=3j-20

2j+10=3j-20 / -2j+20
30=j Odp1: Jurek ma 30 lat.

d=a+10
a=2j=2*30=60
d=60+10=70

Odp2: Dziadek ma 70 lat.
2010-03-06T19:07:04+01:00
Jurek - x
Stryjenka michala - 3x
Ciocia asia - 2x
dziadek - 2x + 10, 3x- 20
2x+ 10= 3x- 20
x=30
jurek ma 30 lat
dziadek ma 70 lat
wybierz naj
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T19:09:38+01:00
X-wiek Jurka
3x-wiek stryjenki Michasi
2x- wiek cioci ASI
2x+10-wiek dziadka
3x-20-wiek dziadka

2x+10 = 3x-20
2x-3x=-20-10
-x= -30 I : (-1)
x=30

3*30=90 - wiek Michasi
2*30=60 - wiek cioci Asi
60+10=70-wiek dziadka
90-20 = 70
Odp. Jurek ma 30 lat a dziadek 70
1 5 1