ZADANIE Z KLASY 4!!!
Kto Pierwszy ten NAJ !

12.Monika chętnie bierze prysznic , każdorazowo zużywa 35l wody
Bartek woli kąpiel i zużywa mniej więcej 150l wody
a) Ile m³ wody zużyje Monika na 100 kąpieli pod prysznicem a ile Bartek na 100kąpieli w wannie
b)Jaki będzie koszt tych kąpieli ? Przyjmij że 1m³ widy użyje do kąpieli kosztuje 6,61 zł.

13.
a) Z nieszczelnego kranu w ciągu minuty wycieka około 60 mililitrów (ml) wody.Ile l wody wykapie z tego kranu w ciągu godz. A w ciągu doby ?

b) Ile by kosztowała ta woda gdyby kapała przez cały tydzień
Przyjmij że 1m³ zimnej wody kosztuje 2,80 zł

c) A ile kosztowałoby roczne kapanie tego kranu ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T19:16:33+01:00
12.
a) Monika
1 prysznic - 35l
100 pryszniców - 3500l
3500l = 3500dm³
1m³=1000dm³
3500l = 3,5m³

Bartek
1 kąpiel - 150l
100 kąpieli - 15000l
15000l=15000cm³
15000dm³=15m³

b) 3,5 * 6,61zł = 23,14zł - 100 pryszniców
15*6,61= 99,15zł - 100 kąpieli


13.
a) 1 min - 60ml
1h (60min) - 60=60 = 3600ml = 3,6l - w ciagu 1h
3,6l*24= 86,4l - w ciągu 24h

b)7*86,4l = 604,8l - tyle w ciągu tygodnia
604,8l= 604,8dm³
1m=³ 1000dm³
604,8dm³= 0,6048 m³

0,6048*2,80=1,69zł - tygodniowe kapanie tyle by kosztowało

Rok ma 52 tygodnie ;
52*1,69=87,99zł - tyle kapanie kosztowałoby rocznie
1 5 1
  • spij
  • Początkujący
2010-03-06T19:17:54+01:00
1 l=0.001 m³
a) 35*100=3500 l=3,5 m³
150*100=15000 l = 15 m³

b) Monika: 3,5 * 6,61= 23,14 zł
Bartek: 15*6,61= 99,15 zł

2.
60 ml - 1 min
1 godz: 60*60=3600 ml=3.6 l
1 doba: 60*24*60=86400 ml=86,4 l=0,0864 m³

b) 0,0864*7*2,8=1,7 zł
c)365*2,8*0,0864=88,3 zł
2010-03-06T20:54:20+01:00
12.
a)
Monika 3,5m³

Bartek 15m³
b)
Monika 23,14zł

Bartek99,15zł

13.
a)
3,6l - 1h
86,4l - 24h

b)0,6048 m³ - tydzień

0,6048*2,80=1,69zł

Rok - 52 tygodnie
87,99zł