Państwo kowalscy zaplanowali odnowienie parapetów okiennych. W domu są cztery parapety o wymiarach 14 dm x 3 dm i trzy parapety o wymiarach 10 dm x 3 dm. Jedna puszka farby wystarcza na pomalowanie 6 dm2 powierzchni. Ile puszek farby należy kupić na odnowienie górnej powierzchni parapetów?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • kius
  • Rozwiązujący
2010-03-06T19:13:33+01:00
(14*3)*4=168(dm2)
(10*3)*3=90(dm2)

168+90=258
258/6=43
Odpowiedź na odnowienie parapetów potrzeba 43 puszki farby. chyba dobrze;)
1 5 1
2010-03-06T19:15:46+01:00
4*(14*3)=168
3*(10*3)=90
168+90=258
258\6=43
potrzeba 43 puszki:)
1 5 1
2010-03-06T19:19:50+01:00
4(14dm×3dm)+3(10dm×3dm)=168dm²+90dm²=258dm²
258dm²÷6dm²=43

Odp.: Trzeba kupić 43 puszki farby.