Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T19:11:54+01:00
Dane:
M = 200g = 0,2g
t1 = 20'C
m = 250g = 0,25g
t2 = 100'C
t3 = 88,3'C
Δt1 = 68,3'C
Δt2 = 11,7'C
c2 = 4200 J/kg×'C

Szukane:
c1 = ?

Wzór:
Q1 = Q2
Mc1Δt1 = mc2Δt2
c1 = mc2Δt2 / MΔt1 [kg × J/kg×'C × 'C / kg × 'C = J/kg×'C]

Rozwiązanie:
c1 = 0,25×4200×11,7 / 0,2×68,3
c1 = 12285 / 13,66
c1 ≈ 899

Odpowiedź:
Kubeczek był aluminiowy.
19 3 19
2010-03-06T19:13:35+01:00
M = 200g = 0,2g
t1 = 20'C
m = 250g = 0,25g
t2 = 100'C
t3 = 88,3'C
Δt1 = 68,3'C
Δt2 = 11,7'C
c2 = 4200 J/kg×'C
c1 = ?
Q1 = Q2
Mc1Δt1 = mc2Δt2
c1 = mc2Δt2 / MΔt1 [kg × J/kg×'C × 'C / kg × 'C = J/kg×'C]
Rozw:
c1 = 0,25×4200×11,7 / 0,2×68,3
c1 = 12285 / 13,66
c1 ≈ 899
Kubek był aluminiowy
27 1 27
zle downie lol
i to sama kopia