Odpowiedzi

2010-03-06T19:13:09+01:00
2010-03-06T19:19:01+01:00
20+60×20=1220min
24×60min=1440min
1440 - 100%
1220 - x%
x=(1220)×100÷1440
x=122000÷1440=84,7222222222222222222222222222
x=84,72%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:31:55+01:00
Zaćmienie trwało 20 godz. i 20 min.
czyli
20*60+20=1200+20=1220min.
zaćmienie trwało 1220 minut
doba ma 24 godz
czyli
24*60=1440min.

teraz obliczmy ile to procent

1440 = 100%
1220 = x%
x = 1220 * 100 / 1440
x = 122000 / 1440
x = 84,72222222222222222...%
zaokrąglając do części dziesiętnych ( jedno miejsce po przecinku)
czyli 84,7%
odp.
zaćmienie słońca w 2001r trwało 84,7% doby

pozdrawiam :)