Odpowiedzi

2010-03-06T19:14:45+01:00
0,05*20g/(20g+10g)=1g/30g=1/30*100%≈3,33%
2010-03-06T19:16:47+01:00
Ilość siarczanu (VI) miedzi (II): 5%*20g = 0,05*20g = 1g
ilość wody = 20g-1g+10g = 29g
masa roztworu: 29g+1g = 30g

cp=1g/30g *100% = 3⅓%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T19:19:17+01:00
20g-początkowa masa roztworu
5%-początkowe stężenie roztworu
10g-ilość dodanej wody

1)Liczę ile siarczanu miedzi zawiera roztwór
5% z 20 g = 0.05 x 20g = 1g

2)Liczę masę nowego roztworu .

20g + 10g = 30 g

3)Liczę stężenie procentowe otrzymanego roztworu .

Cp= 1g:30g x 100% = 3.3 %

Odp.Otrzymany roztwór ma stężenie 3.3 % .

Liczę na naj.;)