Odpowiedzi

2010-03-06T19:17:12+01:00

Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, Narodowosocjalistyczna Niemiecka Partia Robotników, niem. partia faszyst. (faszyzm), zał. 1919 (nazwa NSDAP od 1920, od pierwszego słowa nazwy powstały terminy: narodowy socjalizm, nazizm); od 1921 jej przywódcą i ideologiem był A. Hitler; 1923 rozwiązana (monachijski pucz), 1925 zorganizowana na nowo. NSDAP dążyła do zdobycia nieograniczonej władzy, wykorzystując niezadowolenie spowodowane skutkami wojny i powojennym kryzysem gosp.; odwoływała się demagogicznie do haseł nacjonalistycznych (podbudowywanych teoriami rasistowskimi, szczególnie silnym antysemityzmem ), socjalnych i odwetowych, stopniowo zdobyła


do 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T19:20:34+01:00
NSDAP-Narodowosocjalistyczna Niemiecka Partia Robotników, niemiecka partia faszystowska (faszyzm), sprawująca w latach 1933-1945 niepodzielną władzę w Niemczech.

Gestapo-tajna policja utworzona w nazistowskich Niemczech w kwietniu 1933 roku, która w sposób bezwzględny zwalczała wszelkie przejawy oporu, rozwiązana wraz z upadkiem III Rzeszy w 1945 roku.

Hitlerjugend (HJ) - organizacja młodzieżowa NSDAP zorganizowana na wzór paramilitarny w 1922 jako przybudówka Oddziałów Szturmowych (SA).

Jednego nie wiem.
(korzystalem z neta ) - tez poszukaj.
2010-03-06T19:28:16+01:00
NSDAP- partia polityczna, partia rasistowska, przywódcą partii był Adolf Hitler
SA- oddziały szturmowe NSDAP, główne narzędzie partii rasistowskiej
GESTAPO- tajna niemiecka policja
Hitlerjungend- organizacja młodzieżowa NSDAP zorganizowana na wzór paramilitarny



;))