Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T19:22:05+01:00
Ektoderma - rdzeń kręgowy, układ chłonny (np. węzły chłonne), naskórek i jego wytwory (np. paznokcie), gruczoły skóry (np. potowe), ucho wewnętrzne.
Endoderma - pęcherz moczowy, pochwa, prostata, cewka moczowa, trzustka, gruczoły przewodu pokarmowego (np.trzustka), tarczyca, grasica, część nabłonka układu oddechowego.
Mezoderma - szpik kostny, kora nadnerczy, śledziona, mięśnie, układ moczowo-płciowy, skóra właściwa i tkanka podskórna, szkielet, serce.
4 4 4
2010-03-06T21:08:15+01:00
Ektoderma:
-skóra
-niektóre elementy oka (np. siatkówka)
-układ nerwowy
Endoderma:
-środkowa część jelita
-trzustka
-wątroba
Mezoderma:
-naczynia krwionośne
-nerki
-gonady
3 3 3