Zad.1.Dwie kule o masach M=8kg i m=4kg poruszające się po tej samej linii po zderzeniu zatrzymują się. Określ prędkość większej kuli przed zderzeniem, jeżeli mniejsza kula poruszała się z prędkością v=3m/s.

Zad.2.Jaką prędkość końcową uzyska ciało spadające swobodnie z wysokści 45 metrów ?

Zad.3.Swobodne spadanie ciała trwa 6 s.Z jakiej wysokości spada ciało i jaką osiąga prędkość przy ziemi?

Zad.4.Z jaką prędkością początkową trzeba wyrzucić pionowo w górę kamień (w próżni) aby dotarł on na wysokość h=20 metrów ?

Zad.5.Z jakiej wysokości spadło swobodnie ciało,jeżeli uzyskało prędkość końcową v=40m/s ?

Zad.6.Promień kół autobusu jadącego z prędkością v=36km/h wynosi r=40cm.W jakim czasie koła dokonają jednego obrotu wokół własnej osi ?

2

Odpowiedzi

2010-03-06T19:23:30+01:00
Zad.1.

4kg-3m/s
8 kg-?
8:4*2=6m/s
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T20:02:14+01:00
1.

4kg-3m/s
8 kg-?
8:4*2=6m/s

2.Ep = Ek
mgh = mV²/2 \ *2
2mgh = mV² \ : m
V = √2gh
V = √ 900
V = 30m/s

3.h = gt²/2
jeśli t mamy podane to wychodzi nam 10×6²/2 czyli 180m
druga część zad z zasady nachowania energii, czyli Ek(z prędkością początkową)+Ep=Ek(tu prędkość końcowa)
mgh+mVp²/2 = mVk²/2 po wyprowadzeniu bedzie:
Vk = √2gh+V²

6.36km/h to 10m/s r=40cm=0.4m
s=at²/2 a=v²/r s=V²t²/2 s=2πr
V²t²/2=2πr --> t= 2/V √πr
2 3 2