Odpowiedzi

2010-03-06T19:34:54+01:00
4x+2-obecny wiek matki
x+2-obecny wiek syna

4x+2+10+x+2+10=74
5x+24=74
5x+74-24
5x+50
x=50:5
x=10

Wiek obecny :
matki- 4x10+2=42
syna- 10+2=12

odp. : matka ma 42 lata, a syn 12 lat .

pozdrawiam : betiixdd

2010-03-06T19:39:58+01:00
{y-2=4x
{y+10+x+10=74

{y-4x= 2/*(-)
{y+x=74-20

{-y+4x=-2
{y+x=54

5x=52/:5
x=10 (w przybliżeniu)- wiek syna

y+10+ 10+10=74
y=74-30
Y=44 - wiek matki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:20:40+01:00
Zad.
x- obecny wiek syna
x-2 - wiek syna przed dwoma laty
4(x-2) - wiek matki przed dwoma laty

4(x-2) +10+ x-2+10=74
4x-8+20+x-2=74
5x-6+20=74
5x=80-20
5x=60 |:5
x=12

Obecny wiek syna=12
Obecny wiek matki= 42