1Człowiek leży na trawie i widzi wierzchołek drzewa pod kątem 60*. Oblicz wysokość drzewa, jeśli odległość oka człowieka od podstawy drzewa wynosi 5 m. zaokrąglij wynik.

2.sprawdź, czy trójkąt o bokach 2, 3, 4 jest prostokątny.
3.Sprawdź, czy trójkąt o bokach (5), 5, 2(5) jest prostokątny.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T19:39:29+01:00
1. 5√3≈8,7m
2.
2²+3²=4²
4+9=16
13≠16 nie jest prostokątny

3. tak samo trzeba zrobić jak zad 2. z twierdzenia pitagorasa
2010-03-06T19:43:28+01:00
1. tg60= H/5 <---- funkcja trygonometryczna
H= 5^3

W zadaniu drugim i trzecim używasz twierdzenie PITAGORASA
Kwadrat najdluzszego boku jest rowny sumie kwadratów dwoh pozostalych. Jesli wyjdzie ci 0=0 tzn ze trojkat jest prostokatny.