Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:21:08+01:00
W zamku w Kielcach, przy odrobinie szczęścia można spotkać na swej drodze zjawę. A jakże, kielcowski zamek ma fason jak należy! To księżna Zofia, córka Bogusława IX, zwana też „Białą Damą” kielcowskiego zamku. W lekkich pantofelkach i powłóczystej sukni wyłania się ze ścian i obrazów, i wlecze zamkowymi korytarzami na spotkanie z Janem z Maszewa. Ów Jan z Maszewa był śmiałym, szczecińskim rycerzem, który zamieszkał w Kielcach po tym, jak księżna Zofia skłócona z mężem przeniosła się tam wraz z dziećmi. Ponoć łączyła ją z rycerzem nie tylko przyjaźń i wspólna troska o krzewienie polskości na kielcowskim dworze (księżna Zofia swego syna Bogusława X ożeniła wszak z córką Kazimierza Jagiellończyka, Anną), ale i miłość. Zjawa Zofii ma trzymać w ręku płonącą świecę, która oznacza, że wciąż sprawuje nad Kielcami pieczę.
10 4 10
2010-03-06T23:29:24+01:00
„Białą Damą” kielcowskiego zamku. W lekkich pantofelkach i powłóczystej sukni wyłania się ze ścian i obrazów, i wlecze zamkowymi korytarzami na spotkanie z Janem z Maszewa. Ów Jan z Maszewa był śmiałym, szczecińskim rycerzem, który zamieszkał w Kielcach po tym, jak księżna Zofia skłócona z mężem przeniosła się tam wraz z dziećmi. Ponoć łączyła ją z rycerzem nie tylko przyjaźń i wspólna troska o krzewienie polskości na kielcowskim dworze (księżna Zofia swego syna Bogusława X ożeniła wszak z córką Kazimierza Jagiellończyka, Anną), ale i miłość. Zjawa Zofii ma trzymać w ręku płonącą świecę, która oznacza, że wciąż sprawuje nad Kielcami pieczę.
3 2 3