Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka, a ile Jacek?

(to są równania i nierówności) Proszę o dokładne obliczenia z danymi itd.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T19:40:17+01:00
1.
kasztany Agnieszki - x
kasztany Jacka - 3x

3x-15=x+15
2x=15+15
2x=30 |:2
x=15

kasztany Agnieszki - 15
kasztany Jacka - 3*15=45
10 4 10
2010-03-06T19:40:43+01:00
X-kasztany Agnieszki
3x- Jacek
3x-15=x+15
2x=30
x=15
15×3=45- kasztany Jacka
6 4 6
2010-03-06T19:44:16+01:00
Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka, a ile Jacek?

J- kasztany JAcka
A - kasztany Agnieszki
J=3A
J-15 = A+15

3A -15 = A +15
2A=30
A=15
J =45
4 3 4