Uczniowie przebywający na wycieczce w Toruniu zamierzają w ciągu jednego dnia dokładnie poznać zabytki w okolicy 50 metrów od pomnika Kopernika . Mają do wyboru plany Torunia w skalach : 1:400 , 1:4000 , 1:40000 , 1:400000 i 1:4000000 . Który z nich będzie im najbardziej pomocny w zrealizowaniu zamierzenia ? Uzasadnij swój wybór .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T18:32:47+02:00
Posłuchaj skala mapy mówi nam ile cm w rzeczywistosci cos jest pomniejszone np.skala 1:400 mówi ze 1cm na mapie to w rzeczywistosci 400cm a te 400cm to 4m najlepsza bedziie mapa ze skalą 1:4000 bo 1cm na tej mapie to 4000cm w rzeczywistosci a te 4000cm to 40m a oni szukają zabytków oddalonych o 50m czyli ta bedzie dla nich najlepsza-pozdrawiam
2 4 2
2009-10-21T18:35:59+02:00
To jest ocywiste że 1:400 ponieważ czterysta to najbliższy plan to znaczy bo 1:400 metrów 1: 4000 metrów 1: 40000metrów 1:400000metrów 1:4000000 metrów i jest najdokładniejszy