Odpowiedzi

2010-03-06T20:09:14+01:00
1.5 kg / 15 = 0.1kg
Jeden bochenek wazy 0.8 kg a drugi 0.7 kg gdyż sa w stosunku 8/7 więc musialem podzielic wszytko przez 15 :D

Licze na najj
27 4 27
2010-03-06T20:11:00+01:00
1,5 kg - waga obu bochenków
x - wspólna miara
8:7 - stosunek mas

8x+7x=1,5
15x=1,5/:15
x=0,1

8*0,1=0,8kg- waga pierwszego bochenka
7*0,1=0,7kg - waga drugiego bochenka
33 4 33
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:15:01+01:00
X- masa 1-szego bochenka
y -masa drugiego bochenka
x+y=1,5
x/y=8/7
7x=8y
y=7/8x
x+7/8x=1,5
15/8*x=1,5
x=12/15=0,8
y=1,5-0,8=0,7

ODP
masy tych boch. to 0,7kg i 0,8kg

PS

Moznaby na poziomie gimnazjum bez rownania:

jezeli stosunek jest 7:8
tzn jest 15czesci
1,5:15=0,1 tzn ze na jedna cz przypada 0,1kg

wiec odp 0,7 i 0,8


Pozdrawiam

Hans

34 4 34