Długość jednego z boków trójkąta jest równa 5, a suma długości pozostałych boków jest równa 13. Podaj możliwe długości pozostałych boków w liczbach naturalnych. Ile jest takich trójkątów? Odpowiedź uzasadnij.

(nie rozumiem do końca treści zadania, bo mogę podać np. 1 i 12, ale czy taki trójkąc powstanie..?)
Bardzo proszę o pomoc :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:14:01+01:00
Zeby powstal trojkat suma dwoch bokow musi byc wieksza od trzeciego,skoro suma dwoch pozostalych =13 to sa mozliwe kombinacje 6 i 7, 7 i 6, 8 i 5 ,5 i 8 i tyle,bo 4 i 9 juz nie bo 5+4 daje trzeci bok 9
2010-03-06T20:18:05+01:00
Suma 2 boków trójkąta musi być większa od trzeciego.

a= 5
b= 5 6 7 8
c= 8 7 6 5

mozę istnieć 4 takie trójkąty
2010-03-06T20:21:19+01:00
PIERWSZY TRÓJKĄT DŁ. BOKÓW: 5,6,7
DRUGI TRÓJKĄT DŁ. BOKÓW: 5,5,8

UZASADNIENIE:
SUMA DWÓCH KRÓTSZYCH BOKÓW MUSI BYĆ WIĘKSZA OD TRZECIEGO.