Mama położyła na stole śliwki i napisała do dzieci żeby każde wzięło trzecią ich częśc.Pierwszy który wrócił wziął trzecią częśc i poszedł,drugi wrócił,wziąłtrzecią częsc i wyszedł,podobnie postąpił trzeci.Ile śiwek zostawiła mama,jeżeli ostatni wziął cztery śliwki?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:12:58+01:00
⅓=4 - jeden wziął 4 śliwki
3*4=12 - trzech wzięło 12 śliwek

Odp. Mama zostawiła na stole 12 śliwek.
1 1 1
2010-03-06T20:19:59+01:00
3 dziecko wzięło 4 sliwki czyli 1/3 śliwek co zostały. czyli było 12 śliwek
te 12 sliwek to 2/3 tego co wzieło 2 dziecko. czyli 2 dziecko wzieło 6 sliwek. razem jest 18. to pierwsze dziecko musiało wziąc 9 sliwek wiec razem było 27 sliwek.

czyli
27 - 1/3 = 18 ------------1/3=9
18 - 1/3 = 12-------------1/3=-6
12 - 1/3 = 8---------------1/3=4

wynik śliwek było 27
1 5 1