Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:29:22+01:00
-budownictwo sakralne,
-bogata ornamentyka
-rozwój językoznawstwa oraz twórczości literackiej
-badania geograficzne
-medycyna (najbardziej znany jest Awicenna)
-technika wyrabiania papieru, jedwabiu i metalu.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T20:33:01+01:00
Kulturalne wpływy Bizancium sięgały poza granice cesarstwa.Docierały tam za pośrednictwem kupców i misjonarzy.Sąsiednie panstwa przyjmowały bizantyjski styl życia.Rozkwit cesarstwa nastąpił za panowania Justyniana Wielkiego /VI w /.W Konstantynopolu znajdowało się centrum nauki.Rozwijała się historia,przyrodoznawstwo,prawo,astronomia.Osiągnięcia matematyczne wykorzystywano w budownictwie przy konstrukcji sklepień kopułowych.W sztuce wyróżniały się mozaiki /kolorowe obrazy układane z małych kostek marmuru lub kawałków szkła.Sztuka bizantyjska wyróżniała się niezwykłym bogactwem dekoracji i piękną kolorystyką.Duże zasługi dla rozwoju prawa wniósł Justynian.Wydany przez niego kodeks,znany jako Kodeks Justyniana regulował wszystkie dziedziny życia,Póżniej stał się wzorem prawa dla wielu narodów Europy.
1 5 1