Poniżej przedstawiono kilka wyznaczników jednego ze stylów życia :
(mała aktywność fizyczna, dieta bogata w węglowodany i tłuszcze zwierzęce, nadużywanie alkoholu, palenie papierosów).
Udowodnij, przy użyciu dwóch argumentów, że wyżej opisany styl życia przyczynia się do powstawania wielu chorób układu krążenia .

2

Odpowiedzi

2010-03-06T20:28:06+01:00
Dieta bogata w węglowodany i tłuszcze zwierzęce
zwiększa się poziom cholesterolu, odkłada się on w żyłach uniemożliwiając swobodny przepływ krwi

mała aktywność fizyczna
zwiększenie masy ciała, przez co jest utrudnione krążenie, może dojść np. do powstania żylaków
chyba coś takiego;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:29:24+01:00
Spożywanie dużej ilości tłuszczy szczególnie zwierzęcych np. mięso wieprzowe przy jednczesnym braku ruchu paleniu papierosów i piciu alkoholu może spowodowac rozwój choroby miażdzycowej . polega ona na odkładaniu się blaszek miażdzycowych w scianie tętnic co zmiejsza swiatło naczynia utrudnia przepływ krwi która transportuje tlen i substancje odzywcze co może doprowadzic do martwicy ,zawału mięsnia sercowego. arterioskleroza powoduje równiez podwyzszenie cisnienia krwi . bardzo negatywnie na organizm wpływają lipoproteiny LDL poniewaz to one odkładają cholesterol w scianach naczyn krwionosnych .