Odpowiedzi

2010-03-06T21:03:22+01:00
Zad 1
Mg S
x 8g
24g/mol 32g/mol

32x=8*24
x=6 g Mg
Zad 2
m= 20,7 g
M=207g/mol
n=m/M
n=20,7/207
n=0,1 mola
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T23:40:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
mS=32u
32g siarki------6,02*10²³ at. siarki
8g siarki--------x at. siarki
x=8*6,02*10²³/32
x=1,505*10²³ atomów siarki

mMg=24u
24g magnezu------6,02*10²³ at. magnezu
xg magnezu--------1,505*10²³ at. magnezu
x=1,505*10²³*24/6,02*10²³
x=6 g magnezu

2.
mPb=207u
207g ołowiu-------1mol
20,7 g ołowiu------xmoli
x=20,7/207
x=0,1 mola ołowiu
1 5 1