Oblicz długość przekątnej:
a) prostopadłościanu, w którym trzy różne krawędzie mają długość 3 cm , 4 cm , 5 cm.
b) graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego, w którym krawędź podstawy ma 4 cm długości, a długość krawędzi bocznej jest równa 6 cm.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:37:47+01:00
A)
x-przekątna podstawy
3²+4²=x²
x=5

d-przekątna prostopadłościanu
5²+5²=d²
d=√50= 5√2

b)
8²+6²=d²
d=√100=10
2010-03-06T20:40:11+01:00
A)

x²=3²+5²
x=√34

d²=√34²+4²
d=5√2

b)

x=2*4=8

8²+6²=d²
d=10