Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:36:54+01:00
IX przykazanie „Nie pożądaj żony bliźniego swego” to znaczy, że nikt nie powinien patrzeć na kobietę/mężczyznę jak na swoja własność. Każdy powinien odnosić się z szacunkiem na swoich bliźnich. Pożądanie osoby już zamężnej jest grzechem. Tym bardziej gdy jednocześnie zdradzamy swojego partnera.
2010-03-06T21:22:29+01:00
To przykazanie ostrzega nas przez pożądliwym patrzeniem na kobiety. Nie tylko zamężne. Jakiekolwiek spojrzenie na dziewczynę czy kobietę, które budzi w nas nieczyste myśli jest grzechem. Patrzeć na bliźnich należy z szacunkiem.
2010-03-06T22:53:40+01:00
Różnie to można zinterpretować. Moim zdaniem jest to małe skomplikowane. Jeśli mamy żoną lub męża, jesteśmy szczęśliwi to po co nam do tego trzecia osoba? To przykazanie głosi właśnie aby jej nie było. Mamy się cieszyć jedną i nie pożądać innej. Takie jest moje zdanie na temat tego przykazania.