Gdzie panuje większe ciśnienie hydrostatyczne : w alkoholu etylowym na głębokości 9m czy w nafcie na głębokości 10m ? Odpowiedz uzasadnij .

****
a tak z innej beczki to : Chemia
jeżeli ktoś ma to prosze o zadanie
2str 109 - "Chemia nowej ery"
1gim :)) -pdr.

3

Odpowiedzi

2010-03-06T20:38:25+01:00
P=g*h*ρ
Pat=10n/kg*9m*791kg/m³=71190Pa
Pn=10n/kg*10m*6807kg/m³=68000Pa

Odp. Wieksze cisnienie jest w alkoholu etylowym.

Mam nadzieję że pomogłam ;-)
Pozdrawiam.
116 2 116
2010-03-06T20:39:34+01:00
Ha= 9m
roa = o,8 g/cm^3 = 800 kg/m^3
hn= 10m
ron= 700 kg/m^3
g= 10 N/kg
pa =?
pn=?

p = h *ro *g

pa = 9m *800 kg/m^3 * 10 N/kg = 72000 N/m^2 = 720 hPa
pn = 10m* 700 N/kg*10 N/kg = 70000 N/m^2 = 700 hPa

większe ciśnienie panuje w alkoholu bo alkohol ma większą gęstość niż nafta
33 4 33
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:59:30+01:00
Dane:

h₁ (wysokosc slupa alkoholu etylowego) = 9m
h₂ (wysokosc slupa nafty) = 10m
gestosc₂ (ro, alkoholu etylowego w 22 stopniach Celsjusza) = 790 kg/m³
gestosc₂ (ro, nafty w 22 stopniach Celsjusza) = 810 kg/m³
g = 10m/s²
Oblicz:

p₁ (cisnienie hydrostatyczne panujace na dnie zbiornika z alkoholem etylowym)
p₂ (cisnienie hydrostatyczne panujace na dnie zbiornika z nafta)

p = ro(gestosc cieczy)*g(przyspieszenie ziemskie [grawitacyjne])*h(wysokosc slupa cieczy)

No to jedziemy z tym koksem. :) (tego nie pisz xD)

p₁ = 790 kg/m³ * 10m/s² * 9m
p₁ = 7900 kg/(m²*s²) * 9m
p₁ = 71100 kg/m*s²
p¹ = 71100 Pa
p₁ = 711 hPa
---------------------------------------
p₂ = 810kg/m³ * 10m/s² * 10m
p² = 8100kg/(m²*s²) * 10m
p² = 81000kg/m*s²
p² = 81000 Pa
p² = 810 hPa


Odpowiedz: Wieksze cisnienie hydrostatyczne panuje na dnie zbirnika z nafta. Uzasadnienie: Wieksza wysokosc i wieksza gestosc cieczy ( w temp. 22 stopnie Celsjusza, zalezy tez z jakiego zrodla skorzystamy, gestosci tych cieczy roznia sie) .

P.S. Obadaj sama np. w swojej ksiazce jakie gestosci maja te ciecze i zobacz w ktorym rozwiazaniu sa najbardziej przyblizone, bo nauczycielka moze sie rzucac jesli wybierzesz rozwiazanie moje albo kolezanek/kolegow z gory.

Mam nadzieje ze pomoglem, pozdrawiam Crazy. ;)
79 3 79