Odpowiedzi

2009-10-21T18:39:52+02:00
Brąz - miedź z cynkiem .
Mosiądz - miedź z cyną .
Duraluminium - stop glinu z małąilością Miedzi, Manganu ,magnezu i krzemu ;]
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T18:51:59+02:00
Stopy metali :
Mosiądz - stop miedzi z cynkiem. Ma większą twardość niż miedź i cynk. W zależności składu procentowego miedzi i cynku, ma barwę od białej poprzez żółtą i czerwoną. Służy do wyrobu części maszyn, armatury, klamek, okuć i innych przedmiotów codziennego użytku.

Brąz - stop cyny z miedzią. Stosuje się go do wyrobu części maszyn, aparatury chemicznej, bicia monet, wykonywania odlewów przedmiotów artystycznych. Stop ten znany już był w starożytności.

Stal - stop żelaza z niewielkim dodatkiem węgla (ok. 2%) oraz małymi dodatkami krzemu, fosforu i siarki. Stal ma zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu.

Tyle co pamiętam z drugiej klasy :)
32 4 32
2009-10-21T19:33:59+02:00
`brąz (Cu,Sn) -rzeźby,monety,kiedyś narzędzia (epoka brązu)
`aluminium (Al,Cu,Mg,Si,Mn )- ma małą gęstość ,dużą wytrzymałość.;przemysł lotniczy;.
`mosiądz (Cu,Zn)-części maszyn,ukłucia ,klamki
9 2 9