Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T21:04:03+01:00
Chrystianizowani poganie, czuli się całkowicie zagubieni w nowej wierze. Od wieków wierzyli w wiele bóstw, aż tu nagle ktoś mówi im, że to wszystko nieprawda, że istnieje Bóg, Niebo etc.
Kiedy władcy/wodzowie państw wprowadzali chrześcijaństwo jako religię obowiązującą (np. w Polska jest państwem chrześcijańskim od 966 roku) , poganom było trudno się do tego przyzwyczaić.
Potrzebowali sporo czasu aby zapoznać się i zaufać nowemu wyznaniu. Niektóre elementy wiary były dla nich, że tak powiem, łatwo dostępne, inne niekoniecznie. Jeżeli nie mogli sobie przyzwoić
pewnego elementu, szukali czegoś podobnego w swojej wierze. Niektóre stare obrzędy pogańskie trudno było odrzucić - dlatego stały się elementem religii chrześcijańskiej. Dlaczego? A to dlatego,
że poganie (już chrześcijanie) lepiej czuli się w wierze chrześcijańskiej, mając świadomość, że nie wszystkie obyczaje z dawnej wiary zostały porzucone. Poza tym, rzeczywiście - obrzędy pogańskie
musiały być bardzo ważne, skoro nawet w dzisiejszych czasach, można zauważyć ich kultywowanie.
Pozdrawiam.
9 3 9
2010-03-06T21:04:05+01:00
Ponieważ religia chrześcijańska przyjmuje wszystkie obrzędy i nie wybrzydza>
2 5 2
2010-03-06T21:06:57+01:00
- Ponieważ są świeckie
- są podobne do siebie
5 2 5