Państwo Nowakowie zużyli na budowie w maju 600l wody zimnej i 700 l wody cieplej. zapłacili za to 54 zł. w czerwcu za zużycie 700l wody zimnej i 600 l wody cieplej zapłacili 50 zł. ceny wody w maju i czerwcu były takie same. ile kosztuje 1m sześcienny wody zimnej a ile cieplej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T21:39:57+01:00
X - cena za 1m sześcienny wody zimnej
y - cena za 1m sześcienny wody ciepłej

600x+700y=54
700x+600y=50

6x+7y=0,54 /*7
7x+6y=0,50 /*(-6)

42x+49y=3,78
-42x-36y=-3

13y=0,78
7x+6y=0,50

y=0,06
7x+6*0,06=0,50

y=0,06
7x+0,36=0,50

y=0,06
7x=0,14

y=0,06
x=0,02

odp.: Metr sześcienny wody ciepłej kosztował 6 groszy, zimnej - 2 grosze.

1 5 1
2010-03-06T22:16:09+01:00
Woda zimna x
woda ciepła y

600l=0,6 m^3
700l=0,7 m^3

Maj
0,6x+0,7y=54zł
Czerwiec
0,7x+0,6y=50zł

Układ równań:
0,6x+0,7y=54
0,7x+0,6y=50

0,6x=54-0,7y / 0,6
x=(54-0,7y)/0,6

0,7(54-0,7y)/0,6+0,6y=50
(38,7-0,49y)/0,6+0,6y=50
64,5-0,82y+0,6y=50
-0,22y=50-64,5
-0,22y=-14,5
y=65,90
x=(54-0,7y)/0,6=54-0,7*65,9/ 0,6=54-46,13/0,6=7,87 / 0,6=13,12

x=13,12
y=65,90

Spr.

0,6x+0,7y= 0,6*13,12+0,7*65,9=7,87+46,13=54zł

Odp.
1m sześcienny wody zimnej kosztuje 13 zł i 12 gr, a wody ciepłej 65 zł 90 groszy
pozdrawiam:)