Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T21:52:57+01:00
Ca + Cl2 = CaCl2
Ca + 2HCl = CaCl2 + H2
Ca(OH)2 + 2HCl = CaCl2 + 2H2O
CaO + 2HCl = CaCl2 + H2O
CaSO4 + BaCl2 = BaSO4 + CaCl2
To są wszystkie metody otrzymania tej soli.
8 3 8
2010-03-06T22:04:45+01:00
1) metal + niemetal → sól
Ca + Cl₂ → CaCL₂
2) metal + kwas → sól + wodór
Ca + 2HCl → CaCl₂ + H₂
3) tlenek zasadowy + kwas → sól + woda
CaO + 2HCl → CaCl₂ + H₂O
4) kwas + zasada → sól + woda
2HCl + Ca(OH)₂ → CaCl₂ + 2H₂O
5) metal + sól → sól + metal
Ca + MgCl₂ → CaCl₂ + Mg
6) sól + zasada → sól + zasada
CaSO₄ + 2NaOH → Na₂SO₄ + Ca(OH)₂
17 4 17