Zad3.1
Zapisz w postaci równania problem: "prostokąt ma boki długości 4cm i 9cm.O ile centymetrów należy wydłużyć krótszy bok prostokata aby jego obwód zwiększył się dwukrotnie?
za3.5
uzupełnij równanie
4(x+2)+x=2x+3+..........
tak aby jego rozwiązaniem była liczba 9.
DZIĘKI ;d

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T22:01:00+01:00
3.1
(4*9)*2 = (4+x)*9

36*2 = 36 + 9x
72=36 + 9x
72-36 = 9x
x= 36/9
x=4

sprawdzenie:
36*2 = (4+4) *2
72 = 72

3.5
4x + 8 + x = 2x + 3 + y
5x - 2x = 3-8 + y
3x = -5 + y
9*3 = -5 + y
27 + 5 = y
y = 32
2010-03-06T22:01:48+01:00
1. 2(4+x)+2*9=2(2*4+2*9)
8+2x+18=2(8+18)
2x+26=2*26
2x=26
x=13
2. 4(x+2)+x=2x+3+y
4(9+2)+9=2*9+3+y
44+9=18+3+y
53=21+y
y=32