Uzupełnij równania poszczególnych reakcji,podaj nazwy systematyczne związków organicznych.
a)C2H6+CI2-....+.....
B) C3H8+..... -CO2+H2O
C) C2H2+...-CO+.....
D)C2H4+HCI-......
ZAPROPONUJ REAKCJĘ OTRZYMYWANIA KWASU MRÓWKOWEGO Z ODPOWIEDNIEGO ALDEHYDU.





2

Odpowiedzi

2010-03-06T22:24:38+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) C2H6 + CI2---->CH3-CH2-Cl + HCl
...etan...............chloroetan

B) C3H8 + 5O2 ---->3CO2 + 4H2O
..propan

C) 2C2H2 + 3O2---->4CO + 2H2O
...etyn

D) C2H4 + HCI---->CH3-CH2-Cl
....eten............chloroetan

HCHO + Ag2O---->HCOOH + 2Ag
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T22:28:21+01:00
A)C2H6+CI2→C₂H₅Cl + HCl
C2H6 - etan
C₂H₅Cl - chloroetan

B) C3H8+ 5O₂ →3CO2+2H2O
C3H8 - propan

C) 2C2H2+ 3O₂ → 4CO+ 2H₂O
C2H2 - etyn

D)C2H4+HCI→C₂H₅Cl
C2H4 - eten
C₂H₅Cl - chloroetan

Otrzymywanie kwasu mrówkowego:
HCHO + Ag₂O -> HCOOH + 2Ag
1 1 1