Ślimak wędrowniczek pokonuje w poniedziałki x metrów,we wtorki y metrów,a w środy i w soboty po z metrów .W czwartki,piątki i niedziele odpoczywa.Wyruszył 1 czerwca w sobotę.Jaka długość miała trasa,która pokonał do 15 czerwca

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T22:04:24+01:00
15n+8m inaczej (15*n+8*m)
_________________________
15 dni--- tyle ma czasu
2,6,7,9,13,14,-----w te dni odpoczywa
2 poniedziałki, 2 wtorki, 2 środy i 3 soboty-- tyle ma czasu (kiedy idzie)
2+3=5 (środy i soboty razem, bo wtedy przeszedł po z metrów)

2x+2y+5z (2*x+2*y+5*z)
_________________________
(*-razy)
2010-03-06T22:05:27+01:00