Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T22:16:23+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
K20 + H2O---->2KOH
Papierek zabarwi się na niebiesko, co świadczy że mamy do czynienia z odczynem zasadowym
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T22:18:24+01:00
Rownanie rekacji:
K2O + H20 -> 2 KOH
a wiec odczyn zasadowy, wiec papierek uniwersalny zabarwi sie na niebiesko
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T22:37:11+01:00
W reakcji tlenku potasu z wodą otrzymamy wodorotlenek potasu:
K₂O + H₂O → 2 KOH

Powstaje nam więc środowisko zasadowe, pod wpływem zasad papierek uniwersalny barwi się od zielonego po granatowy (w tym przypadku chyba na zielono).
1 5 1