Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T22:26:03+01:00
A) wszystkie są zbudowane z śródbłonka
b)Ściany naczyń włosowatych sa bardzo cienkie w porównaniu do tętnic i żył.Naczynia włsowate nie mają mięśni gładkich
c)Tętnice mają grubsze ściany , a żyły cienkie.Żyły zawierają zastawki , natomiast tętnice nie
4 5 4
2010-03-06T22:28:27+01:00
C) żyły posiadają zastawki, tętnice nie ( czyli krew płynie tylko w jedną stronę), żyły mają grubszą warstwę ścian czyli są grube, a żyły cienkie. Szybkość przepływu krwi w tętnicach jest większa.

a) składają się z z trzech warstw

c) naczynie włosowate składa się wylącznie z jednowarstwowego nabłonka, czyli śródbłonka, krew płynie pod niskim ciśnieniem.
4 2 4
2010-03-06T22:31:09+01:00
A) Ściana żyły, tętnicy i naczynia włosowatego posiada warstwę śródbłonkową.
b) Naczynie włosowate nie ma warstwy mięśni gładkich, ma o wiele cieńsze ściany.
c) Tętnica ma grubą warstwę mięśni gładkich i brak zastawek.
4 2 4