Przyjrzyj się poniższym rysunkom.Jeden kwadrat ułożona z 4 zapałek,dwa kwadraty-z 7 zapałek itd.Ile zapałek potrzeba do ułożenia w podobny sposób 10 kwadratów?Ile zapałek potrzeba do ułożenia n kwadratów.
1 kwadrat składa się z 4 zapałek 2 z 7 3 z 10 a 4 z 13

2

Odpowiedzi

2010-03-06T22:20:47+01:00
10 kwadratów = 31 zapałek
n kwadratów = 3n+1 zapałek
63 3 63
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T23:23:56+01:00
Pierwszy kwadrat złożony jest z 4-ch zapałek
każdy następny dołączony do niego składa się z 3-ch zapałek
można ułożyć więc wzór:
x = 3 * n + 1
gdzie:
x - ilość zapałek
n - ilość kwadratów
sprawdźmy na podstawie podanych przez Ciebie danych

2 kwadraty z 7 zapałek
x = 3 * 2 + 1
x = 6 + 1
x = 7

3 kwadraty z 10 zapałek
x = 3 * 3 + 1
x = 9 + 1
x = 10

4 kwadraty z 13 zapałek
x = 3 * 4 + 1
x = 12 + 1
x = 13

więc:
x = 3 * 10 + 1
x = 30 + 1
x = 31

odp:
do ułożenia 10 - ciu kwadratów potrzeba 31 zapałek

pozdrawiam :)
7 3 7