Odpowiedzi

2010-03-06T22:43:55+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Chlorek wapnia--------------CaCl2----------HCl
fosforan(V) potasu-----------K3PO4---------H3PO4
siarczan(VI) miedzi(II)------CuSO4---------H2SO4
siarczan(IV) cynku-----------ZnSO3---------H2SO3
azotan(V) glinu--------------Al(NO3)3------HNO3
siarczek ołowiu(II)---------PbS-------------H2S
jodek chromu(III)----------CrJ3------------HJ
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T22:47:31+01:00
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T23:09:12+01:00
NAZWA SOLI: chlorek wapnia
WZÓR SUMARYCZNY SOLI: CaCl₂
WZÓR SUMARYCZNY KWASU, OD KTÓREGO POCHODZI SÓL: HCl

NAZWA SOLI: fosforan (V) potasu
WZÓR SUMARYCZNY SOLI: K₃PO₄
WZÓR SUMARYCZNY KWASU, OD KTÓREGO POCHODZI SÓL: H₃PO₄

NAZWA SOLI: siarczan (VI) miedzi (II)
WZÓR SUMARYCZNY SOLI: CuSO₄
WZÓR SUMARYCZNY KWASU, OD KTÓREGO POCHODZI SÓL: H₂SO₄

NAZWA SOLI: siarczan (IV) cynku
WZÓR SUMARYCZNY SOLI: ZnSO₃
WZÓR SUMARYCZNY KWASU, OD KTÓREGO POCHODZI SÓL: H₂SO₃

NAZWA SOLI: azotan (V) glinu
WZÓR SUMARYCZNY SOLI: Al(NO₃)₃
WZÓR SUMARYCZNY KWASU, OD KTÓREGO POCHODZI SÓL: HNO₃

NAZWA SOLI: siarczek ołowiu (II)
WZÓR SUMARYCZNY SOLI: PbS
WZÓR SUMARYCZNY KWASU, OD KTÓREGO POCHODZI SÓL: H₂S

NAZWA SOLI: jodek chromu (III)
WZÓR SUMARYCZNY SOLI: CrI₃
WZÓR SUMARYCZNY KWASU, OD KTÓREGO POCHODZI SÓL: HI
9 3 9