Pole trapezu równoramiennego jest równe 28 cm2. Jego dłuższa podstawa tworzy z ramieniem kąt 45(stopni). Oblicz długość krótszej podstawy tego trapezu, jeżeli wysokość jest równa 2 cm.

Prosiłabym o wytłumaczenie. Z góry dziękuję :)

2

Odpowiedzi

2010-03-06T22:37:53+01:00
H=2cm
x- dług dłuzszej podstawy
po poprowadzeniu wysokości z wierchiłków przy górnej postawie otrzymamy dwa trójkąty równoramienne prostokątne i między nimi prostokąt, z tego wniosek że dług wysokości jest równa odcinkowi wyznaczonemu przez wysokość. i takie odcinki są dwa, jeśli odjemiemy ich dług od postawy mamy podstawę górną.

x-2-2 = x-4 - dług podstawy górnej
P = 28 cm2
P= 1/2(a+b)*h
28 = 1/2(x+x-4)*2
28=2x-4
2x=32
x=16
x-4=16-4
x-4=12 - dług krótszej podstawy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T22:57:18+01:00
P=28cm2
p=a+b*h/2
bedzie taki trojkat w trapezie i trzeba reszte jego boków ze zwiazkow obliczyc
przyprostokątne beda mialy po 2cm,a przeciwp. 2pierwiastki z 2

28cm2 = (a+b) * 2cm /2
28cm2 =(28)*2/2
28cm2=(10+18)*2/2 dlatego ze podstawa trojkata stanowi 1/5 podstawy
trapezu
Krotsza ma 10cm