ZADANIE 1

Oblicz objętość V granistosłupa, którego podstawą jest trapez równoramienny o podstawach a=8cm, b=14cm i ramieniu c=5cm. Wysokość graniastosłupa h=8cm.

ZADANIE 2

Oblicz objętość V ostrosłupa, którego podstawą jest romb o przekątnych d1=8cm i d2=14cm, a wyskość ostrosłupa h=12cm.


Dzięki i pozdrawiam :)

2

Odpowiedzi

2010-03-06T23:15:38+01:00
Zad 1)
V=Pp*H
Pp=(a+b)*H /2 =(8+14)*8 /2=88cm
V=88*8=704cm³
Zad2 )
V=1/3 Pp * H
Pp=e*f/2-8*14/2=56cm
V=56*12=672cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T23:27:59+01:00
Zad.1
V=Pp*H
H=8cm
Pp=Ptrapezu
Pt=(a+b)*h/2
Nie znamy wartosci wysokosci. Jak widac na rysunku wyznaczamy ja z twierdzenia Pitagorasa :) a wiec
3²+h²=5²
9+h²=25 /-9
h²=16
h=√16=4
Podstawiamy
P=(8+14)*4/2=22*4/2=88/2=44cm²
V=44*8=352cm³

Odp. Objetosc tego graniastoslupa wynosi 352cm³

zad.2
V=⅓ Pp*H
Pp=Pole rombu
Przekatne
d1=8
d2=14
P=8*14/2=56cm²
V=⅓56*12=224cm³