Odpowiedzi

2010-03-06T23:08:39+01:00
Chityna- jest to substancja organiczna tworząca pancerze skorupiaków i pokrywy skrzydeł chrząszczy.

Pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T23:10:35+01:00
Chityna, (C8H13O5N)n, wielocukier o strukturze podobnej do celulozy, występuje głównie u zwierząt (pancerze skorupiaków, pokrywy skrzydeł u chrząszczy) oraz w ścianach komórkowych niektórych grzybów i bakterii. Hydrolizuje na glukozę i kwas octowy.
1 5 1